Kans 2: Help mij een keuze en beslissing te maken.

Veel aanbieders wekken volgens consumenten de indruk dat het product of de dienst aanschaffen iets is wat je zomaar doet. Uit honderden gesprekken met consumenten over allerlei online producten en diensten blijkt dat met name op de emotionele lading niet of nauwelijks wordt ingespeeld. Ook al zegt men hier niet gevoelig voor te zijn, vaak wordt men er onbewust toch door getriggerd.

Een hypotheek, een mobiel abonnement, een zorgverzekering, een nieuwe auto, een spaarlening, een openbaar vervoersabonnement, een studie, een paar schoenen. Al deze producten (low en high involvement) kunnen voor consumenten een emotionele lading hebben.

Neem het voorbeeld van de hypotheek. Een hypotheek afsluiten is gevoelsmatig een beslissing voor de rest van je leven. Consumenten ervaren hier weinig begrip voor van de geldverstrekkers.

Ongeacht het type product is er een kans voor aanbieders om in de marketing en communicatie meer op emotioneel niveau te communiceren. Hoe je dat doet?

Bijvoorbeeld zo:

Stap 1. Vul de vier tredes van ‘de waardenladder’ in voor jouw product of dienst. Zie hieronder het voorbeeld van de waardenladder van een e-bike.

waardenladder vb

Stap 2: Prioriteer de emotionele waarden, vanuit het perspectief van consumenten. Maak een keuze op welke waarden je online in speelt in tekst,met beeld, in je design.

Geef mij meer helder, opbouwend advies!


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s